Saturday, 26 November 2016

Fesyen Terkini Pakaian Muslimah Paling Cantik Dan Menawan

Fesyen Terkini Pakaian Muslimah Paling Cantik Dan Menawan.

Ramai orang tak tahu bagaimana untuk memilih jenis pakaian yang mampu nampak cantik, solehah, dan menawan di mata orang ramai.

Meskipun sebenarnya pakaian yang di pakai untuk menarik perhatian lelaki-lelaki ajnabi adalah satu perbuatan yang haram dan berdosa, tetapi sebagai seorang perempuan, naluri kewanitaan itu memang sukar untuk di elak. Betul kan?

Jadi di sini, saya kongsikan Fesyen Terkini Pakaian Muslimah Paling Cantik dan Menawan. Berasaskan kepada ikon-ikon fesyen yang ada di seluruh dunia.

Fesyen Heliza Helmi.

Fesyen Muslimah Terkini yang paling cantik dan menawan yang digayakan oleh Heliza Helmi adalah pilihan yang paling baik dan menarik untuk kebanyakan wanita-wanita muslimah.  Sebagai icon fesyen terkini pakaian muslimah, Heliza Helmi sudah pasti menjadi daya tarikan kepada lelaki mahupun wanita yang terserlah di sebalik wajah ayu dan penampilan sopannya.

Tidak perlu diperkenalkan lagi siapakah Heliza Helmi di mata orang ramai. Seorang artis yang sejak dari awal pembabitannya di dunia seni sentiasa berpenampilan muslimah yang baik. Sekarang ini menjadi moderator dan panel dan juga pengacara rancangan tv yang popular untuk gadis-gadis remaja dan wanita.

Fesyen Terkini Muslimah yang di gayakan oleh Heliza Helmi patut menjadi sebahagian daripada rujukan kebanyakan orang. Bijak dalam memilih fesyen yang sopan dan menawan. itulah heliza helmi.

Belajar cara design fesyen terkini heliza helmi yang mana tak ramai orang tahu bagaimana untuk berfesyen dengan menarik dan tertarik.

ketahui bagaimana seorang muslimah tampil menawan dengan pakaian dan fesyen terkini.


Sunday, 20 November 2016

Fenomena Bunga Rafflesia Kembang. Orang Ramai Serbu Taman Negara Gunung Gading

Fenomena Bunga Rafflesia Kembang. Orang Ramai Serbu Taman Negara Gunung Gading | Sejak Jumaat lalu, Taman Negara Gunung Gading, di sini 'diserbu' hampir 200 pelawat untuk melihat sendiri bunga Rafflesia atau bunga pakma spesies 'tuan mudae' kembang.


Nama spesis bunga pakma itu adalah sempena nama Rajah Charles Brooke kedua dalam bahasa Melayu yang disebut 'Tuan Mudae'.

Bunga terbesar di dunia itu mula kembang sejak Khamis dan dijangka berterusan hingga Selasa depan.

Pelawat perlu berjalan kira-kira 300 meter atau 20 minit dari pejabat taman negara tersebut sebelum sampai ke lokasi bunga pakma itu.

Pegawai bertugas di taman negara tersebut, Edmund Gering, 27, berkata bunga Rafflesia memerlukan masa hampir sembilan bulan untuk kembang.

"Bunga yang kembang kali ini berdiameter 70sm dan mempunyai enam kelopak.

Kebiasaannya Rafflesia hanya mempunyai lima kelopak. Setiap tahun ada kira-kira 20 bunga Rafflesia akan kembang di taman negara ini," katanya ketika ditemui di sini, Ahad.

Pelawat yang ingin melihat Rafflesia perlu berdaftar dengan pihak pengurusan taman negara dan memerlukan jurupandu yang ditetapkan sebelum dibenarkan mengunjungi mana-mana lokasi bunga Rafflesia kembang.

Edmund berkata terdapat kira-kira 23 lokasi bunga Rafflesia dibuka untuk pelawat telah ditanda oleh pihak taman negara bagi memudahkan mereka mengunjunginya.

"Lokasi kali ini agak tersorok kerana bunga Rafflesia ini berada di celah batu besar, namun pembantu konservasi sudah menandakan lokasi ini terlebih dahulu untuk rekod," katanya.

Taman Negara Gunung Gading meliputi kawasan seluas 4,196 hektar dan diwartakan pada 1983 bagi mewujudkan zon pemuliharaan bagi tumbuhan itu yang hampir pupus.

Selain bunga Rafflesia, Gunung Gading mempunyai tarikan lain seperti kawasan bukit-bukau, air terjun dan periuk kera.

Pelawat boleh sampai ke taman yang terletak kira-kira 120 kilometer dari Kuching dengan mengambil masa hampir dua jam perjalanan melalui jalan raya.

Kisah Sedih Ayah Dan Anak Ini Hanya Makan Nasi Putih Berlaukkan Kuah Tanpa Air Di Restoran

Kisah Sedih Ayah Dan Anak Ini Hanya Makan Nasi Putih Berlaukkan Kuah Tanpa Air Di Restoran


Terbaca admin hari ini sebuah cita luahan yang berlaku oleh seorang netizen di mana sebuah kejadian yang berlaku di sebuah restoran cukup membuatkan hati sebak.

Mana tidaknya seorang ayah yang bersama anaknya yang makan di sebuah restoran hanya memakan nasi bersama kuah sedangkan anaknya kelihatan hendakkan lauk sotong, mungkin kerana tidak mampu untuk membayar harga lauk, dia dan anak hanya memakan nasi berlaukkan kuah.

Jom kita baca.

===================================================================

Salam admin, nak share crite.. maaf lari topik... berat sama dipikul, ringan sama dijinjing, berat lagi bahu memikul

Ni citer beberapa hari lepas masa cod barang, saya singgah di sebuah warung makan sebab anak saya ni dah menjerit2 dahaga nak minum air.

Masa duduk dalam warung tu saya perasan ada seorang lelaki tua dengan sorang budak lelaki sebaya umur anak saya mungkin dalam 4 tahun gitu.

Lelaki tu nampak selekeh sangat , kaki tangan hitam berminyak , baju seluar kasut lusuh mungkin orang susah so nampak uzur je. Budak lelaki tu pun kurus sangat, nampak terketar2 mungkin lapar sangat agaknya.

Saya perhati je dua beranak tu, si ayah pegang pinggan berisi nasi putih bersama anak kehulu kehilir depan lauk2 atas tray makanan. Dua beranak tu memang menarik perhatian semua orang dalam kedai tu, tak kurang juga ada yang pandang sinis seolah2 geli tengok mereka yang kotor. Astaghfirullah.

Hati ni dah rasa semacam, air saya dah lama habis tapi masih melekat bontot saya nak duduk kat situ, leka saya duk perhati ayah lama berdiri depan lauk tapi tak jugak ambil2 lauknya. Anak pula duk tunjuk2 lauk sotong. Mungkin nak makan sotong agaknya.

Last2 si ayah ni ambik kuah je. Nasi putih dengan kuah kosong, jangankan lauk sotong, satu ketul lauk dia tak ambil pun, takde lauk langsung. Anak ni diam je tak cakap apapun bila ayah dia suruh duduk makan nasi kosong dengan kuah semata2.

Masa tu Allah je tahu camana perasaan saya bila tengok dua beranak tu makan nasi putih sepinggan dengan kuah kosong. Air memang takde. Lagi sedih si ayah ni tak jamah pun, duduk sebelah je tengok si anak ni makan. Ayahnya cuma kutip nasi yang tumpah tepi pinggan anak je suap ke mulut sendiri. Sayu hati tengok.

Ya Allah..

Time tu jugak mengalir air mata saya, sebaknya tak payah cakap la. Susahnya hidup mereka. Kita rasa hidup kita dah susah, rupanya ada lagi orang yang lebih susah dari kita.

Sedih tengok dua beranak tu, saya pun ke kaunter minta pembantu kedai letakkan nasi sepinggan dengan lauk2 sekali. Adalah sikit sotong, ikan bakar , sayur, telur mata dengan lauk lain. Kemudian saya minta pembantu kedai tu hantar nasi tu ke meja 2 beranak tadi.

Mulanya lelaki tu nampak terkejut, saya dengar dia kata tak nak sebab takde duit nak bayar , tapi pembantu kedai tu kata, ambil laa ada orang belanja. Si anak ni panjang leher2 duk tengokk je nasi penuh lauk, tapi sikit pun tak merengek kat ayah mintak nak makan. Last2 ayah tu amik jugak nasi tu.

Saya dah berjalan menuju ke kereta, dalam kereta saya perhati lagi 2 beranak tu dari jauh. Terkejut saya, bila tengok lelaki tu menangis. Kepala dia tunduk je ke meja. Tangan duk kesat2 air mata, sesekali dia gosok cium kepala anak yang tengah makan nasi tadi.

Ya Allah lagi la sebak dada tengok lelaki tu menangis sambil peluk anak dia. Bagi saya air mata lelaki kalau gugur membasahi pipi adalah air mata yang sangat2 jujur.

Bayangkan..

Sampai anak saya tanya, mama kenapa mama nangis, ayyad tak naughty lagi, soryy mama.
Saya terus peluk kedua2 anak saya sambil menangis.

Sedih,

Bersyukurla dengan apa yang kita ada sebab bukan semua orang dapat rasa nikmat kesenangan. Kita susah, ingat.. ada lagi insan lain yang jauh lebih susah dari kita. Semoga Allah memelihara kedua beranak itu.

Sumber: Info Ibu Hamil

Saturday, 19 November 2016

Gambar Laporan Semasa Perhimpunan Bersih 5 & Gerakan Baju Merah

BERIKUT adalah laporan langsung yang dibawakan wartawan mStar Online di beberapa lokasi perhimpunan Bersih 5 dan Gerakan Baju Merah di sekitar Kuala Lumpur pada Sabtu:
5.30 petang: Perhimpunan Bersih di sekitar Jalan Ampang bersurai. Hujan mulai turun di kawasan berkenaan.
4.35 petang: Kumpulan baju merah di sekitar Jalan Raja Laut dilihat telah bersurai. Anggota polis dan FRU juga sudah beredar.
4.30 ptg: Situasi di sekitar Jalan Raja Laut tenang. Kumpulan baju merah dilihat telah bersurai. Namun anggota polis dan FRU kelihatan masih bertugas mengawal keadaan di sekitar ibu negara.
4.22 petang: Sebilangan besar penyokong di KLCC mula bersurai. Ada di antara mereka sempat berselfie dan memasuki pusat membeli-belah Suria KLCC.
4 petang: Ketua Pemuda Umno Selangor, Zainuri Zainal memberi arahan kepada anak buahnya (peserta baju merah) untuk bersurai namun mereka tetap berkumpul di sekitar Jalan Raja Laut.

3.50 petang: Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad tiba di KLCC ditemani Presiden Pribumi, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan anaknya, Datuk Seri Mukhriz. Sekumpulan besar penyokong Bersih berkumpul di sana.
3.30 petang: Penyokong baju merah berarak dari Padang Merbok dan berkumpul di Jalan Raja Laut berhadapan pusat membeli-belah Sogo.

3 petang: Situasi di padang merbok lengang.


2.30 petang: Penyokong baju merah kelihatan mula bersurai dari Padang Merbok menuju ke pusat membeli-belah Sogo.

1.50 petang: Ahli Exco Pemuda Umno, Datuk Armand Abu Hanifah bersama empat penyokong baju merah lain dibenarkan pulang oleh pihak polis

1.39 petang: Lima penyokong baju merah cuba mendapatkan kebenaran polis untuk keluar dari kawasan Padang Mebok dengan alasan terdapat 'kecemasan'.

12.30 tengah hari: Tun Dr Mahathir Mohamad baharu sahaja tiba di tanah air dari Sudan. Beliau akan menyertai perhimpunan Bersih.
12.28: Sekumpulan Penyokong Baju Merah tiba di Padang Merbok. Anggota polis dan FRU membentuk penghadang untuk mengawal kumpulan Baju Merah yang baharu tiba dari Jalan Kuching.
12.25 tengah hari: FRU menyekat laluan di luar pusat membeli-belah Sogo. Mereka menggesa peserta perhimpunan untuk meninggalkan Jalan Tuanku Abdul Rahman, Jalan Raja Laut menuju ke arah Sogo.
12.20 tengah hari: Datuk Ambiga Sreenavesan dan beberapa pemimpin Bersih dilihat berunding dengan polis di Bangsar menuju ke Dataran Merdeka.
12.19 tengah hari: Polis dilihat sedang memeriksa meriam air dan secara tidak sengaja tersiram ke arah anggotanya di Bangsar.

12.15 tengah hari: Difahamkan penyokong Baju Merah akan berkumpul di Padang Merbok manakala penyokong Bersih akan kekal di Dataran Merdeka untuk mengelakkan pergaduhan. Peserta Baju Merah turut dikawal ketat pihak polis.
12.06 tengah hari: Penyokong Baju Merah diringi polis dari Jalan Raja Laut menuju Padang Merbok.

11.50 pagi: Petugas keselamatan Bersih 2.0 membuat sekatan bagi menghalang peserta Bersih 5 melepasi kawasan keselamatan polis di Jalan Tun Perak ke Dataran Merdeka.
11.48 pagi: Sekumpulan kecil penyokong Baju Merah menunggu kehadiran ahli lain di Padang Merbok. Difahamkan kumpulan tersebut yang diiringi polis dalam perjalanan menuju ke Padang Merbok dari Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC).
11.45 pagi: Bilangan penyokong Bersih semakin bertambah di Masjid Jamek.
11.30 pagi: Berlaku sedikit kekecohan apabila penyokong Baju Merah menyepak perut penyokong Bersih ketika mereka dalam perjalanan meninggalkan Padang Merbok.
11 pagi: Penyokong Baju Merah dipercayai bergerak menuju ke Masjid Negara.
10.58 pagi: Penyokong Baju Merah dilihat meninggalkan kawasan sekitar Padang Merbok. 
10.55 pagi: Pemimpin Bersih meminta penyokong untuk berhenti meniup vuvuzela.

10.35 pagi: Penyokong Bersih mula berkumpul di Jalan Tun Perak.

10.30 pagi: Ahli Jawatankuasa Bersih, Hishammudin Rais ditahan polis di Bangsar. Terdahulu dia berucap di hadapan penyokong Bersih.
10.20 pagi: Sekumpulan kecil penyokong Baju Kuning cuba memasuki Dataran Merdeka melalui Jalan Parlimen tetapi dihalang pihak polis.

10.05 pagi: Suasana di Padang Merbok masih lagi tenang. Penyokong Baju Merah masih menunggu ahli lain yang masih belum tiba.
9.45 pagi: Kelihatan Unit Tindakan Khas (UTK) Polis Diraja Malaysia (PDRM) melalui padang merbok menuju Dataran Merdeka.
9.37 pagi: Kumpulan Baju Merah berarak melalui Jalan Raja Laut dan dilihat berhenti di depan Quality Hotel.
9.10 pagi: Kumpulan berkenaan beredar dari lokasi di Jalan Melaka ke arah Jakel Mall. Ambiga di LRT Bangsar.

9.20 pagi: Kumpulan baju kuning bersiap sedia di Dataran Maybank.
9 pagi: Kumpulan Baju Merah dilihat berkumpul di Jalan Melaka berhampiran LRT Masjid Jamek. Sementara itu, tinjauan di sekitar padang merbok mendapati suasana masih tenang. Hanya beberapa penyokong baju merah berkumpul sambil menanti penyokong yang lain tiba di sini.
8.45 pagi: Situasi di Dataran Maybank, Bangsar.


8.20 pagi: Penyokong bersih 5 berkumpul di hadapan Masjid Negara dengan kostum 'Pikachu'.
8.15 pagi: Kelibat penyokong Baju Merah tidak kelihatan di Masjid Negara.
8 pagi: Penyokong Bersih sudah berada di hadapan LRT Masjid Jamek. Polis turut menyekat laluan di Kompleks Daya Bumi.
7.45 pagi: Kenderaan Pasukan Simpanan Persekutuan (FRU) ditempatkan dalam keadaan berjaga-jaga di Jalan Tun Perak.


7 pagi: Laluan dari semua arah menuju ke Dataran Merdeka ditutup dan dikawal ketat pihak polis.
mStar.

Tuesday, 15 November 2016

Senarai Klinik 1 Malaysia di Seluruh Negara

Di bawah ini adalah senarai Klinik 1Malaysia di seluruh negara yang perlu anda tahu. Jumlahnya adalah sebanyak 195 buah. Banyak tuuuuuuu . . .  tak termasuk lagi dengan klinik kerajaan sedia ada dan juga hospital-hospital kerajaan.



1Klinik 1 Malaysia AlmaNo. 38, Tingkat Bawah , Lorong Alma Jaya II, Taman Alma JayaBukit MertajamPulau Pinang
2Klinik 1 Malaysia Bandar JelawatDean Masjid Jelawat, Bandar JelawatBachokKelantan
3Klinik 1 Malaysia Bandar LeilaLot 7A &7B, Tingkat Bawah, Blok B, Bandar Leila,Bandar LelaSabah
4Klinik 1 Malaysia Bandar Seri IndahLot 334, Tingkat Bawah 15058, Batu 10, Jalan Apas, Bandar Sri IndahTawauSabah
5Klinik 1 Malaysia Batu KawanNo.19 Lorong Cempaka 1, Taman CempakaSeberang Perai SelatanPulau Pinang
6Klinik 1 Malaysia Bukit PayongPT 8216A, Tingkat Bawah, Bangunan Kedai Permit , Bukit PayongMarangTerengganu
7Klinik 1 Malaysia Bundusan SquareLot 67, Tingkat bawah, Blok H, Bundusan Square,PenampangSabah
8Klinik 1 Malaysia Jelutong116, Tingkat Bawah, Jalan Jelutong, Timur LautJelutongPulau Pinang
9Klinik 1 Malaysia Kangar / Taman Pertiwi (SERIAB)No.6 Tingkat Bawah, Jalan Lintasan Kangar, Taman PertiwiKangarPerlis
10Klinik 1 Malaysia Kg LakotaPT 8646, Kg. LakotaJeliKelantan
11Klinik 1 Malaysia Kudat Maju Shopping CentreLot No.3, Ground Floor, Kudat Maju Shopping Centre, Jalan Paduka Mat SallehKudatSabah
12Klinik 1 Malaysia Matang JayaLot 9746, Seksyen 65 KTLD, Taman Lee Ling, Jalan MatangKuchingSarawak
13Klinik 1 Malaysia Pengkalan BatuLot 633B, Kg. Pengkalan Batu, Jalan Pasir PekanPasir MasKelantan
14Klinik 1 Malaysia Seri SemarakBlok B, PPR SemarakSetapakWP Kuala Lumpur
15Klinik 1 Malaysia Sri CemerlangLot 348 Tingkat Bawah, Jln Sri Cemerlang, Seksyen 27Kota BharuKelantan
16Klinik 1 Malaysia Sulaman SentralLot 37, Tingkat Bawah Blok E, Fasa 2, Sulaiman SentralKota KinabaluSabah
17Klinik 1 Malaysia Sungai Ara2A-1, Tingkat Kenari 5, Taman Desa Ria, Sungai AraBayan Lepas, Barat Daya,Pulau Pinang
18Klinik 1 Malaysia Sungai MuliaJKR 1772, Bt 5 Jalan Gombak,Kuala Lumpur.WP Kuala Lumpur
19Klinik 1 Malaysia Sungai PlanS/L 517, Sungai Plan Tanjung KidurongBintuluSarawak
20Klinik 1 Malaysia Taman TunkuLot 2350, Blok 5, LLD Jalan Kuching, Taman Tunku MiriMiriSarawak
21Klinik 1 Malaysia Teluk Air TawarNo.6, Kedai 1 Tingkat, Lorong Teluk Air Tawar 14ButterworthPulau Pinang
22Klinik 1Malaysia Padang Rengas / Taman Rengas JayaPadang RengasKuala KangsarPerak
23Klinik 1Malaysia Taman Seri Genting ( Lama - Balik Pulau )No.22, Taman Seri Genting,Balik PulauPulau Pinang
24Klinik 1Malaysia Titi GantungBota Kiri , Seri Iskandar, BotaButterworthPulau Pinang
25Klinik 1Malaysia Alam DamaiNo.12 A, Jalan Alam Damai, CherasCherasWP Kuala Lumpur
26Klinik 1Malaysia Alor Mengkudu / K1M Taman Padi EmasNo A-3, Tk 1, Taman Padi Emas, Alor MengkuduAlor SetarKedah
27Klinik 1Malaysia Arau / Kawasan Perindustrian JejawiLot. 8, Jalan Jejawi Sematang, Kawasan Perindustrian JejawiArauPerlis
28Klinik 1Malaysia Ayer Molek / Taman Sri DuyungNo.12, Jln Sd 2/A, Taman Seri Duyung 2, Ayer MolekMelaka
29Klinik 1Malaysia Bagan AjamLot-C-G-14&15, Jalan Pantai Bersih, Taman Pantai BersihButterworthPulau Pinang
30Klinik 1Malaysia Bagan Dalam ( Lama - Campbell Street, Lebuh Campbell)A-G-03 & A-G-05, Kedai Rumah Pangsa Sri Bagan, Jalan Bagan DalamButterworthPulau Pinang
31Klinik 1Malaysia Bandar Baru Kangkar PulaiAras Bawah Pangsapuri Kenari B1Johor BahruJohor
32Klinik 1Malaysia Bandar BehrangNo 17, Ground Floor, 1st floor, Jln Wawasan Dagangan 4, Bndr Behrang,Tanjong MalimPerak
33Klinik 1Malaysia Bandar Country HomesNo.43, Jalan Desa 9/6, Bandar Country Homes, GombakRawangSelangor
34Klinik 1Malaysia Bandar Darul Aman / Taman MahsuriNo.5, Taman Mahsuri, Bandar Darul AmanJitraKedah
35Klinik 1Malaysia Bandar JerantutF1, Rumah Awam Kos Rendah, Pmgkat 3 & 4, Bandar JerantutJerantutPahang
36Klinik 1Malaysia Bandar LitatBlok C, Lot 3, Ground Floor, Bandar LetatSandakanSabah
37Klinik 1Malaysia Bandar PerdaRumah Kelab, Pangsapuri Taman Pemata, Bandar PerdaBukit MertajamPulau Pinang
38Klinik 1Malaysia Bandar Puncak AlamNo.105, Jalan Cakerapurnama, 12/2 Seksyen 12, Bandar Baru Puncak AlamKuala SelangorSelangor
39Klinik 1Malaysia Bandar Puteri JayaNo.41, Tingkat Bawah, Jalan BPJ 1/1,Sungai PetaniKedah
40Klinik 1Malaysia Bandar Putra BertamNo.47, Persiaran Seksyen 4/7, Bandar Putra BertamKepala BatasPulau Pinang
41Klinik 1Malaysia Bandar Seri IskandarN0.32 Blok D, Bangunan Rumah Kedai, Perak TengahBandar Seri IskandarPerak
42Klinik 1Malaysia Bandar Sri AlamBlok A, Rumah Pangsa Sri Alam, Jalan Pangsa 64, Bandar Sri Alam, Johor BahruJohor BahruJohor
43Klinik 1Malaysia Batang KaliNo 9, Ground Floor, Jalan Mahogani, 2A/7, Bandar UtamaBatang KaliSelangor
44Klinik 1Malaysia Batu 6Lot 2987, Tingkat Bawah, Jalan Taman, Batu 6DungunTerengganu
45Klinik 1Malaysia Batu Feringghi889, Jalan Bayu SenjaTimur LautPulau Pinang
46Klinik 1Malaysia Bentong / KetariNo.73, Taman Anggerik, KetariBentongPahang
47Klinik 1Malaysia BerchamNo.6A-1 & 10, Persiaran Medan Bercham 7, Pusat Bandar Bercham TimurIpohPerak
48Klinik 1Malaysia Beseri Jaya (BESERI)No.2795, Taman Beseri Jaya, Jalan Kaki BukitBeseriPerlis
49Klinik 1Malaysia BinjaiGM562, Lot. 1190, Mukim BinjaiKemamanTerengganu
50Klinik 1Malaysia BintawaLot 1921, Section 66, Kuching Townland, District Pending Industrial EstateKuchingSarawak
51Klinik 1Malaysia Bukit BeruntungC-G-01, Apartment Kenanga, Taman Bunga Raya, Bukit BeruntungHulu SelangorSelangor
52Klinik 1Malaysia Bukit KatilNo.17 Jalan IKS, Bukit KatilMelaka
53Klinik 1Malaysia Bukit SentosaNo.13 Jalan Seroja 1B, Bukit Sentosa 3.Hulu SelangorSelangor
54Klinik 1Malaysia Cyber SquareGround Floor, Lot K2, Cyber SquarePenampangSabah
55Klinik 1Malaysia Darau MenggatalLot 22, Ground Floor (DBKK Lot No. B-0.10) Intermediate, Menggatal Plaza Phase 1,Kota KinabaluSabah
56Klinik 1Malaysia Desa MutiaraBlok 14, Rumah PPRT, Jln Desa Mutiara 9,Johor BahruJohor
57Klinik 1Malaysia Desa RejangBlok B-0-0, PPR Desa RejangSetapakWP Kuala Lumpur
58Klinik 1Malaysia Desa SenadinLot 1014, Tingkat Bawah, Blok 5, Kuala Baram Land DistrictMiriSarawak
59Klinik 1Malaysia Desa Tun RazakTingkat Bawah Blok 8, PPR Desa Tun RazakCherasWP Kuala Lumpur
60Klinik 1Malaysia Flat Danau KotaFlat Danau Kota, Blok DSetapakWP Kuala Lumpur
61Klinik 1Malaysia GadekGD 857, Jalan Seri Pulasan 1, Taman Seri Pulasan GadekAlor GajahMelaka
62Klinik 1Malaysia Gombak PermaiNo 1G, Jalan GP 2A, Taman Gombak PermaiBatu CaveSelangor
63Klinik 1Malaysia Hang TuahBangunan Klinik Kesihatan Ibu anak Hang TuahKuala LumpurWP Kuala Lumpur
64Klinik 1Malaysia Hexan KMLot B9, Ground Floor, Hexan Industrial CentreKota MaruduSabah
65Klinik 1Malaysia Intan BaiduriB-0-0-5, PPR Intan Baiduri,KepongWP Kuala Lumpur
66Klinik 1Malaysia JakarPekan JakarJakar, SarikeiSarawak
67Klinik 1Malaysia Jalan Air PutehA-205, Jalan Air PutehKuantanPahang
68Klinik 1Malaysia Jalan Batas Paip Kuala Kedah / Taman SepakatNo.62, Taman Sepakat, Jalan Batas PaipKuala KedahKedah
69Klinik 1Malaysia Jalan Kampung Banjar/ K1M Taman Medan MaharajaNo.1 Taman Medan Maharaja, Jalan Kampung BanjarTeluk IntanPerak
70Klinik 1Malaysia Jalan Pantai / Tamna Kayu ManisNo.19, Taman Kayu Manis 3, Jalan PantaiSerembanNegeri Sembilan
71Klinik 1Malaysia Kampong Nyior TujuhPT 1233, Tingkat Bawah, Bangunan Koperasi Guru, Depan RAKR,JertihTerengganu
72Klinik 1Malaysia Kampung Tok AdisPT 2586, Taman Adis Indah Fasa 1, Kampung Tok Adis, Kuala IbaiKuala TerengganuTerengganu
73Klinik 1Malaysia Kayu Ara DamansaraG-G1 Blok G, Pangsapuri Pelangi Ara, PJU 6APetaling JayaSelangor
74Klinik 1Malaysia KerinchiB-0-1, Blok B, Kuarters DBKLKuala LumpurWP Kuala Lumpur
75Klinik 1Malaysia Kesidang / TengkeraG-4,G-5,G-6, Rumah Pangsa Al-Ikhsan, Jln Kenanga 3/10TenggeraMelaka
76Klinik 1Malaysia Kg Kubang ParitLot 1889, Rumah Kedai 2 Tingkat, KP Perdana, Kampong Kubang ParitKuala TerengganuTerengganu
77Klinik 1Malaysia Kg Padang JayaTingkat Bawah, B-32, Jalan Sungai Lembing, Kg PadangKuantanPahang
78Klinik 1Malaysia Kg. DelekNo.94, Taman Dahlia, Jalan Lurah Said 1, Kg. Delek KananKlangSelangor
79Klinik 1Malaysia Kg. LikasLot No.44 Phase 1, Kg. LikasKota KinabaluSabah
80Klinik 1Malaysia Kg. LimbawangKg. Limbawang, BeaufortBeaufortSabah
81Klinik 1Malaysia Kg. Padang LuasLot 8849, Kg. Padang Luas, Manal Jalan Ismail PetraTanah MerahKelantan
82Klinik 1Malaysia Kg. Tawas DamaiNo 2 dan 2A, Laluan Tawas Damai 4, Anjung Tawas DamaiKintaPerak
83Klinik 1Malaysia Kota KenariNo.208, Rumah Kedai, Jalan Kota Kenari 3,Kota Kenari,KulimKedah
84Klinik 1Malaysia Kota MasaiNo.20, Jln Tembikai 5, Taman Kota MasaiJohor BahruJohor
85Klinik 1Malaysia Kuchai Ent ParkNo. 47&49, Jalan 10/116BWP Kuala Lumpur
86Klinik 1Malaysia Laman Tasek HarmoniAras Bawah Blok C Pangsa Laman TasekJohor BahruJohor
87Klinik 1Malaysia Lembah Bujang IndahNo 23, Jalan Utama, Lembah BujangKuala MudaKedah
88Klinik 1Malaysia Lembah SubangNo.112 &113, Blok A, Taman Putra Damai, Lembah SubangKelana JayaSelangor
89Klinik 1Malaysia LenduTaman Intekma, Jalan LenduMelakaMelaka
90Klinik 1Malaysia Lestari PerdanaC-G-104, Jalan LP7/2, Seksyen 7, Lestari PerdanaBandar Putra PermaiSelangor
91Klinik 1Malaysia Londang / Taman Bidara PermaiLot 6488, Mukim Sg Baru Tengah, Tmn Bidara Permai, LondangMasjid TanahMelaka
92Klinik 1Malaysia MalihahLot 3144, Blok 8 Land DistrictKuchingSarawak
93Klinik 1Malaysia Medan PengkalanNo.71 & 73, Lorong Pengkalan 1, Jalan Desa Cemerlang Medan PengkalanTaipingPerak
94Klinik 1Malaysia Mentakab / Taman RimbaNo.11, Tingkat Bawah, Jalan Balau, Off Jalan Jelutong, Taman RimbaMentakabPahang
95Klinik 1Malaysia Mergong BarrigeNo 28,Taman Seri Impian, Mergong BarrigeAlor SetarKedah
96Klinik 1Malaysia MerlimauJB 9068, SR/1, Taman Serkam Ria/Serkam DaratJasinMelaka
97Klinik 1Malaysia Meru RayaNo.1, Jalan Meru Bistari A4, Medan Meru BistariIpohPerak
98Klinik 1Malaysia MukahBandar MukahMukahSarawak
99Klinik 1Malaysia Nibong TebalNo.38, Jalan Sungai Daun, Taman Nibong Tebal JayaSeberang Perai SelatanPulau Pinang
100Klinik 1Malaysia PanjiPT 792, Tkt Bawah Taman Sri Pauh, Jln. PanjiKota BharuKelantan
101Klinik 1Malaysia Pantai DamaiBandar Baru SamariangPetrajaya, KuchingSarawak
102Klinik 1Malaysia Pasir PekanPT 2963 & 2964 Bandar Baru Pasir PekanTumpatKelantan
103Klinik 1Malaysia Pasir TumbuhPT 909, Rumah Kedai, Tmn Desa Darul Naim, Pasir TumbuhKota BharuKelantan
104Klinik 1Malaysia Pekan Kota PadawanSub Lot 1, Lot 482, Blok 71, Batu 10, Kota PadawanKuchingSarawak
105Klinik 1Malaysia Pekan Tanah Merah / Taman HarmoniNo. 34, Taman Harmoni, Pekan Tanah MerahPendangKedah
106Klinik 1Malaysia Penang Times SquareLot 77-3-16 &17 , Tingkat 3, Times Square, Jalan Dato KeramatPulau Pinang
107Klinik 1Malaysia Pengkalan / Taman SamarindaKM 4615, Jalan Samarinda 2, Taman Samarinda, PengkalanAlor GajahMelaka
108Klinik 1Malaysia Pengkalan Kubur / GetingBlok C 32, Perumahan JPN, Getting, Pengkalan KuburTumpatKelantan
109Klinik 1Malaysia Persiaran Subang PermaiK1M USJ 1, D1-10-11 & B1-10-12, Blok B, Pangsapuri Angsana, Persiaran Subang PermaiSubang JayaSelangor
110Klinik 1Malaysia PJS 6 / Kampong LindunganNo.2, Jalan PSJ 6A, Kampong LindunganPetaling JayaSelangor
111Klinik 1Malaysia PPR MuhibbahBlok E, PPR Muhibbah, Batu 6 1/2 Jalan PuchongWP Kuala Lumpur
112Klinik 1Malaysia PPR PerkasaB-0-1, Blok B, PPR PerkasaWP Kuala Lumpur
113Klinik 1Malaysia PPR Seri AlamBlok 1, Jalan Sg.Besi PuduWP Kuala Lumpur
114Klinik 1Malaysia PPR Seri MalaysiaJalan 1/125 A, Taman Desa Petaling, Sg. BesiWP Kuala Lumpur
115Klinik 1Malaysia Puchong PermaiF6-0-01, Jalan Permai 2/3, Blok F6, Taman Puchong PermaiPuchongSelangor
116Klinik 1Malaysia PujutLot 1190, Tkt Bawah, Blok 6, Pujut 2 Commercial Central, Jln Epal 2MiriSarawak
117Klinik 1Malaysia Pulau LimaPT 833, Kg Pulau LimaPasir PutehKelantan
118Klinik 1Malaysia Pulau TubaKg Teluk Bujur, Pulau TubaLangkawiKedah
119Klinik 1Malaysia Putatan JayaLot. 8, Putatan JayaPutatanSabah
120Klinik 1Malaysia SamarindahSub Lot 669, Jalan Samarindah, Taman SamarindahKota SamarahanSarawak
121Klinik 1Malaysia SamuderaNo.607, Taman Samudera, Jalan Dato Yu Neh HuatSri ManjungPerak
122Klinik 1Malaysia SegambutLot 13725, Segambut TengahWP Kuala Lumpur
123Klinik 1Malaysia Selama / Taman ChempakaArked Chempaka, Taman Chempaka, Bandar BaharuSelamaKedah
124Klinik 1Malaysia Seri Balakong JayaCG-06 & 08 Pangsapuri Sri Pulai Balakong JayaCheras, Hulu LangatSelangor
125Klinik 1Malaysia Sg. Ara Bayan LepasK1M 2A-1, Tingkat Kenari 5, Taman Desa Ria, Sg.AraBayan LepasPulau Pinang

126Klinik 1Malaysia Sg. DurianLot 5305, Mukim Kenor, Sg. DurianKuala KraiKelantan
127Klinik 1Malaysia Sg. PetaniNo.9,Jln Kuda Kepang 1/1a Tmn Ria jayaKuala MudaKedah
128Klinik 1Malaysia Simpang Ampat ( Lama - Bandar Tasek Mutiara )No. 81, lorong 1/SS1, Bandar Tasek Mutiara,Simpang AmpatPulau Pinang
129Klinik 1Malaysia Solok Sungai Batu 1Sungai Batu, Solok Sungai Batu 1, Teluk Kumbar, Bayan Lepas, Barat DayaBayan LepasPulau Pinang
130Klinik 1Malaysia Sri AlamBlok A, Rumah Pangsa Sri AlamJohor BahruJohor
131Klinik 1Malaysia Sri StulangBlok G, Rumah Pangsa Sri Stulang 1, Bakar BatuJohor BahruJohor
132Klinik 1Malaysia Station 18No. 92 Medan Station 19/2 Station 18, MenglembuKintaPerak
133Klinik 1Malaysia Sungai BedaunBlok M68, M-0004 Taman Mutiara, Sungai BedaunSungai BedaunWP Labuan
134Klinik 1Malaysia Sungai BidutSungai Bidut, Pengkalan Feri, Sg. Maong, Jalan MaawSibuSarawak
135Klinik 1Malaysia Sungai BurongLot 7684, Parit 2, Ban 4, Sungai BurongTanjung KarangSelangor
136Klinik 1Malaysia Suria MagnaTingkat Bawah, Flat Suria Magna Metro PrimaKepongWP Kuala Lumpur
137Klinik 1Malaysia TabuanSub Lot 11E & 11F, Lot 9291 Block 11, MTLDTabuanSarawak
138Klinik 1Malaysia Taman Acheh MajuNo 33 Medan Acheh, Jalan Kg Acheh,SitiawanPulau Pinang
139Klinik 1Malaysia Taman Amalina LestariNo.30, Taman Amalina LestariRaubPahang
140Klinik 1Malaysia Taman Aman PerwiraNo 1, Taman Aman Perwira, Jalan Kuala KetilKuala Ketil BalingKedah
141Klinik 1Malaysia Taman Bandar BaruNo.2174 (Tingkat Bawah), Jalan Batu Karang, Taman Bandar BaruKamparPerak
142Klinik 1Malaysia Taman BariwaLot. No. 34, Taman Bariwa, Jln CIMBKeningauSabah
143Klinik 1Malaysia Taman Bemban HeightJB 8835, Taman Bemban Height, BembanJasinMelaka
144Klinik 1Malaysia Taman Bukit MikaNo.5, PT6048, Jalan Bukit Mika 1, Taman Bukit MikaSerembanNegeri Sembilan
145Klinik 1Malaysia Taman CempakaNo.960, Lorong Cempaka 1, Taman CempakaBahauNegeri Sembilan
146Klinik 1Malaysia Taman CendanaNo.27, Jalan Cendana 13, Taman CendanaPasir GudangJohor
147Klinik 1Malaysia Taman DayaNo. 14, Jalan Nipah 13, Taman Daya, Johor BahruJohor BahruJohor
148Klinik 1Malaysia Taman Desa MelangNo.108, Jln. Desa Melang 2/4, Taman Desa MelangKuala PilahNegeri Sembilan
149Klinik 1Malaysia Taman GadongNo 13, Jalan Gadong Indah 3, Taman Gadong IndahLabuNegeri Sembilan
150Klinik 1Malaysia Taman ImpianNo.11, Jalan Impian 1, Taman ImpianKluangJohor

151Klinik 1Malaysia Taman Intan PerdanaNo.205 &207, Jalan 2/2 Taman Intan PerdanaTeluk KemangNegeri Sembilan
152Klinik 1Malaysia Taman JabiNo. 3,Taman JabiPokok SenaKedah
153Klinik 1Malaysia Taman KemajuNo.2649, Kedai Dua Tingkat, Taman Bunga KemajuTasek GelugorPulau Pinang
154Klinik 1Malaysia Taman Kempadang Makmur / Kg KempadangNo.2E, Lot 4629 Taman Kempadang Makmur, KempadangKuantanPahang
155Klinik 1Malaysia Taman KetiauTingkat Bawah, Lot No. 2, Blok A, Bangunan Kedai, Taman Ketiau Fasa 1,PutatanSabah
156Klinik 1Malaysia Taman Kota Baling JayaNo 10, Taman Kota Baling Jaya, Batu 42, Mukim PulaiBalingKedah
157Klinik 1Malaysia Taman LagendaNo 3821, Jalan Lagenda 1/7, Taman Lagenda, Padang SeraiKulimKedah
158Klinik 1Malaysia Taman ManisNo. 392, Jalan Manis 17, Taman Manis Kelapa SawitKulai JayaJohor
159Klinik 1Malaysia Taman Maran ImpianNo.21, Lorong Impian 1, Taman Maran ImpianMaranPahang
160Klinik 1Malaysia Taman Medan Bersatu (Lama K1M Aulong)N0 51 &53, Jalan Medan Bersatu, Taman Medan BersatuTaipingPerak
161Klinik 1Malaysia Taman Mega RiaNo.12, Taman Mega RiaLedangJohor
162Klinik 1Malaysia Taman Megah RiaNo. 15 & 15A, Jalan Bayan 37/2, Taman Megah RiaJohor BahruJohor
163Klinik 1Malaysia Taman Melati / Pusat Komuniti GombakDewan Serbaguna, Pusat Komuniti Gombak, Taman MelatiWP Kuala Lumpur
164Klinik 1Malaysia Taman Merbau JayaNo. 8, Lorong Merbau Jaya 1, Taman Merbau Jaya, Sungai DuaButterworthPulau Pinang
165Klinik 1Malaysia Taman Merdeka / Batu BerendamNo.39, Jalan M1, Taman MerdekaMelaka
166Klinik 1Malaysia Taman Nusa BestariNo.5 Jalan Bestari 5/1, Taman Nusa BestariJohor BahruJohor
167Klinik 1Malaysia Taman Pagoh JayaNo.5, Jalan Jaya 1/3, Taman Pagoh JayaMuarJohor
168Klinik 1Malaysia Taman Pauh Indah (PAUH)No.48, Fasa 2, Taman Pauh Indah,ArauPerlis
169Klinik 1Malaysia Taman Pengalat BesarLot. No.2, Phase 6, Taman Pengalat BesarPaparSabah
170Klinik 1Malaysia Taman Perwira (Lama -Taman Perwira Indah)No. 49, Lorong Perwira Indah 1, Taman Perwira Indah,Bukit MertajamPulau Pinang
171Klinik 1Malaysia Taman Putri2635-S, Jalan Sri Puteri 8/2, Taman PutriKulaijayaJohor
172Klinik 1Malaysia Taman Rasah JayaNo.3779, Jalan Rasah Jaya 6-11, Taman Rasah JayaSerembanNegeri Sembilan
173Klinik 1Malaysia Taman RejangK1M Taman Rejang, SMC Trafic Garden , Jln SimpohSibuSarawak
174Klinik 1Malaysia Taman SaujanaNo.96, Jalan SS2, Taman Sri SaujanaKota TinggiJohor
175Klinik 1Malaysia Taman SejatiLot 12857 Taman Sejati, Batu 5 Jalan KuharaTawauSabah
176Klinik 1Malaysia Taman SeletarGround Floor, Taman Seletar Shop House, Mile 4.5, Jalan SibugaSandakanSabah
177Klinik 1Malaysia Taman SemarakNo. 5742, (Tingkat Bawah), Jalan TS 2/1E, Taman SemarakNilaiNegeri Sembilan
178Klinik 1Malaysia Taman SentosaNo.16, Jalan Tengku Badlishah 1, off Jalan Raja NongKlangSelangor
179Klinik 1Malaysia Taman Seremban JayaNo.2294, Jalan SJ 10/1 , Taman Seremban JayaSerembanNegeri Sembilan
180Klinik 1Malaysia Taman Seri DelimaNo. G-25, Jalan Delima 3, Taman Seri DelimaBukit MertajamPulau Pinang
181Klinik 1Malaysia Taman Seri InderapuraA1/3, Tingkat Bawah, Taman Seri InderapuraKuantanPahang
182Klinik 1Malaysia Taman Seri LambakBalai Aktiviti JKKMB, Taman Seri LambakKluangJohor
183Klinik 1Malaysia Taman Seri SerdangBalai Masyarakat Taman Seri Serdang, Jalan 18/4, Taman Seri SerdangSeri KembanganSelangor
184Klinik 1Malaysia Taman Sri RugadingLot. Tabika, Blok R, Taman Sri Rugading, KM 8, Jln TelipokTuaranSabah
185Klinik 1Malaysia Taman TemusuNo. 3,Taman TemusuSungai PetaniKedah
186Klinik 1Malaysia TambunanLot. No.4, Blok A, LPPB ShoplotTambunanSabah
187Klinik 1Malaysia TekuLot 302, Blok 7 Teku RoadSibuSarawak
188Klinik 1Malaysia Temerloh / Bandar Sri SemantanN0.12 Tingkat Bawah, Jalan Pak Sako 4TemerlohPahang
189Klinik 1Malaysia Terminal Bersepadu SelatanL3-23 Aras 3, Jalan Terminal SelatanWP Kuala Lumpur
190Klinik 1Malaysia Tg MinyakNo.24, Jalan TMS 1, Taman Tg Minyak SetiaMelakaMelaka
191Klinik 1Malaysia Tikam Batu / Taman JenarisNo 10, Taman Jenaris, Tikam BatuSungai PetaniKedah
192Klinik 1Malaysia UTCPusat Transformasi Bandar UTC, Aras Bawah, Wisma DMDI, Jalan Tay Chay Yan, Off Jalan Hang Tuah MelakaMelakaMelaka
193Klinik 1Malaysia UTC IpohK1M UTC Lot. Lb21 & 22 Off Jln Dato' Onn Jaafar, IpohIpohPerak
194Klinik 1Malaysia UTC Pudu SentralLot A42-A46, Aras G, Pudu Sentral, Jalan PuduKuala LumpurWP Kuala Lumpur
195Klinik 1Malaysia Wakaf BaruLot PT30712, Wakaf Baru, Mukim Kuala NerusKuala TerengganuTerengganu